Zdravý životní styl

21. března 2014 v 23:32 | Gabrielle |  CVIČENÍ - Jídelníčky
7 věcí které bys měla dodržovat pro zdravý životní styl:
  1. Jez pestrou stravu. Pro dobrý zdravotní stav potřebujeme více než 40 různých živin a žádná potravina nemůže sama o sobě jejich příjem zajistit. Právě proto je potřeba jíst pestrou stravu. Každá potravina totiž může být součástí zdravé stravy.
  2. Jez pravidelně! Vynechávání hlavních denních jídel často vede k nedostatečnému příjmu některých živin. Zvlášť důležitá je snídaně, protože poskytuje energii, která tvé tělo nastartuje po celonočním půstu. A nezapomínej, že k vyváženosti stravy patří i svačiny!
  3. Vyváženost a střídmost. Neexistují "dobré" nebo "špatné" potraviny. Při dodržování principu vyváženosti a střídmosti může každá potravina tvořit součást tvého zdravého životního stylu.
  4. Nezapomínej na ovoce a zeleninu. V příjmu ovoce a zeleniny není nutné se nijak zásadně omezovat. Jsou dobrým zdrojem potřebných živin a většinou mají malý obsah tuku a kalorií.
  5. Za základ svojí stravy zvol potraviny bohaté na sacharidy! Více než polovina tvého denního příjmu by se měla skládat z obilnin, luštěnin, fazolí, ovoce, zeleniny a cukru. Zvýšený příjem vlákniny zajistí celozrnný chleba, těstoviny a obilniny (pohanka, jáhly, vločky, kroupy...).
  6. Pij dostatečné množství tekutin! 2-2,5 litru - to je denní dávka, kterou odborníci pokládají za dostatečnou pro zdravou funkci jater a pro prevenci zánětu močových cest. Při zvýšené tělesné námaze a v horku se potřeba tekutin zvyšuje.
  7. Tuky s mírou! Jsou zdrojem energie a bez nich by se v těle nemohly rozpustit vitaminy A, D, E a K… Jen pozor, aby se v tucích nerozpustilo i celé tělo.
• V malém množství se do zdravého vyváženého jídelníčku řadí i jídla s obsahem tuků a cukrů.
• Maso, drůbež a ryby jsou dobrým zdrojem železa, zinku a vitaminů skupiny B. Mléko a mléčné výrobky obsahují vápník (prvek důležitý pro silné zuby a kosti), bílkoviny a vitaminy.
• Bez zeleniny se nikdo z nás neobejde :).
Ovoce a zelenina zajišťují většinu našeho příjmu vitaminu C.
• Chléb, pečivo (tmavé), obilné vločky, brambory, těstoviny a rýže, souhrnně sacharidy, tě dostatečně zásobí energií.
Hned a najednou?
Začni dnes a ke změnám přistupuj postupně.
Tak bude jednodušší si na ně zvyknout a dodržovat je. Zkus si dát jednu porci ovoce nebo zeleniny za den navíc nebo používej schody místo výtahu.
• Držím Vám palce s výsledky a hlavně v silné vůli!^^
Gabrielle
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama