Jídelníček na hubnutí

23. března 2014 v 16:07 | Gabrielle |  CVIČENÍ - Jídelníčky
Sestavit si vhodný jídelníček na hubnutí není samo o sobě nic složitého. Každý, kdo se někdy snažil o redukci váhy, dobře ví, že hubnutí je hlavně o trpělivosti a pevné vůli. Nástrahy v podobě sladkostí nebo tučných pochoutek číhají na každém kroku a je jen na každém jednotlivci, zda je jeho motivace k hubnutí dostatečná.
Není žádným překvapením, že za obezitou stojí především nezdravý způsob života. Kromě nedostatku pohybu a stresového zaměstnání je hlavní příčinou nevhodná strava. Neexistuje žádný univerzálníjídelníček na hubnutí, neboť každý člověk má khubnutí jiné předpoklady. Zásady zdravého způsobu stravování jsou však ve většině případů, u kterých nezpůsobuje přibírání na váze nějaké onemocnění, stejné pro všechny.

Jídelníček na hubnutí - hlavní zásady

  • Nedržet hladovku - tělo se bude cítit ohroženo a bude veškerou stravu ukládat jen do tuků, což způsobí známý jo-jo efekt.
  • Jíst pravidelně menší porce v rozmezí 2 - 3 hodin.
  • Jídelníček na hubnutí se musí obejít bez bílého pečiva, sladkostí, tučných jídel, uzenin, slazených limonád a alkoholu.
  • Dodržování pitného režimu, tzn. minimálně 2 litry vody nebo neslazeného čaje denně.
  • Omezení soli - sůl zadržuje vodu v těle.
  • Poslední jídlo dne konzumovat přibližně 2 - 3 hodiny před spánkem.
  • Veškeré výrobky z bílé mouky nahradit celozrnnými výrobky.
  • Ovoce je vhodnější konzumovat jen dopoledne kvůli vyššímu obsahu cukru.
  • Denní příděl by měl být ideálně 50 - 60% sacharidů, 20 - 30% bílkovin a 20% tuků.
  • Porušíme-li z nějakého důvodu některou ze zásad, nemusíme hned propadat panice. Chybovat je lidské a dopřát si občas nějakou tu malou odměnu za dlouhodobou snahu k lepšímu životu není smrtelným hříchem.
V mnoha případech snaha o hubnutí ztroskotá na netrpělivosti. Chceme-li totiž dosáhnout požadovaného výsledku, nemůžeme očekávat, že se výsledky dostaví do týdne. Hubnutí je dlouhodobý proces, při kterém měníme "chování" našeho těla, které doposud bylo zvyklé na zcela jinou stravu, vyžadující zcela odlišný způsob jejího "zpracování". Existuje spousta diet, které sice zaručí rychlé zhubnutí, ale zpravidla se do pár dnů dostaví nepříjemnýjo-jo efekt. Proto je třeba obrnit se trpělivostí a výsledek se dostaví. Sice pomaleji, ale za to natrvalo.

Jak by měl správně vypadat jídelníček na hubnutí

Snídaně
Vydatná snídaně je základ, neboť tělo se při ní nastartuje na celý den. Složená by měla být z bílkovin, které zajistí pocit sytosti na celé dopoledne, ze sacharidů a zovocné či zeleninové šťávy. Po spánku je tělo připraveno na větší přísun energie, a pokud konzumujeme zdravé potraviny, nemusíme se bát, že během dopoledne přibereme, i když si dopřejeme bohatší snídani. Měli bychom také dávat pozor na rádoby zdravé müsli směsi. I když je výrobci propagují jako zdravé, obsahují velké procento cukru, tudíž jsou při hubnutí nevhodné.

Přesnídávka
Během dopoledne by se svačina měla skládat buď z ovoce nebo netučného jogurtu či tvarohu.

Oběd
Oběd by měl zahrnovat bílkoviny, sacharidy a čerstvou zeleninu. Při snaze o redukci váhy zapomeňte na instantní polévky a kupované polotovary. Tyto výrobky, i když se některé "tváří dietně", většinou obsahují velké množství soli.

Odpolední svačina
Ke svačině si dejte zeleninový salát nebo kousek celozrnného chleba s nízkotučným sýrem.

Večeře
K večeři jsou nejvhodnější ryby nebo lehčí saláty bez majonézy. Pokud chodíme spát později v noci, můžeme si dát ještě lehkou druhou večeři v podobě čerstvé zeleniny, abychom nešli spát hladoví.
I když si osvojíme jídelníček na hubnutí, bez psychické pohody se neobejde žádná snaha o redukci váhy. Být v pohodě a spokojený sám se sebou je totiž základ úspěchu. Budeme-li se neustále stresovat tím, že jsme si dopřáli o pár kalorií navíc nebo propadat panice při každém vážení, podepíše se to i na našem zevnějšku. Účinným pomocníkem při hubnutí je i pravidelná relaxace.
Poděl se o svůj názor v komentářích.
Gabrielle
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama